Home » Finantari UE, Important » Noua politica de infrastructura a UE ar putea fi solutia pentru podul/tunelul lui Stan

Noua politica de infrastructura a UE ar putea fi solutia pentru podul/tunelul lui Stan

 

9 coridoare resizeComisia Europeana (CE) a publicat, in urma cu doua zile, documentele in care sunt prezentate cele noua coridoare principale care vor revolutiona conexiunile est–vest. Pentru a putea reusi  materializarea acestor propuneri, Uniunea Europeana (UE) va tripla finantarea pentru infrastructura de transport  pentru perioada 2014–2020, ajungandu-se astfel  la 26 de miliarde euro. „Transportul este vital pentru economia europeana. Fara conexiuni bune, Europa nu se va dezvolta si nici nu va prospera. Aceasta noua politica in domeniul infrastructurii va institui o retea puternica de transport european in cele 28 de state membre, pentru a promova cresterea si competitivitatea. Ea va face legatura intre est si vest si va inlocui mozaicul de transporturi actual cu o retea care este cu adevarat europeana.”, a declarat Siim Kallas, vicepresedinte al CE, responsabil cu transporturile.

 

 

 

Noua politica de infrastructura a Uniunii Europene

 

Noua politica de infrastructura creioneaza o retea centrala de transport bazata pe 9 coridoare principale: 2 coridoare nord–sud, 3 coridoare est–vest si 4 coridoare diagonale. Reteaua centrala va transforma conexiunile est–vest, va inlatura blocajele, va moderniza infrastructura si va eficientiza operatiunile transfrontaliere de transport pentru calatori si pentru companii si  urmeaza sa fie realizata pana in 2030. Finantarea acordata de Uniunea Europeana se va concentra asupra retelei centrale de transport, care are cea mai mare valoare adaugata in UE. Pentru a acorda prioritate conexiunilor est–vest, aproape jumatate din totalul finantarii CE pentru infrastructura de transport (11,3 miliarde EUR din cadrul mecanismului Conectarea Europei, MCE) va fi alocata numai pentru tarile beneficiare ale politicii de coeziune, se arata intr-un comunicat al Comisiei Europene in care se mai precizeaza ca noua retea centrala de transport va fi sustinuta de o retea de rute la nivel regional si national care aduc trafic in reteaua centrala. Cele 26 de miliarde euro alocate transporturilor in cadrul mecanismului „Conectarea Europei” (FCE) al CFM (cadrul financiar multianual) vor servi in practica drept „capital initial” pentru stimularea investitiilor suplimentare din partea statelor membre in vederea finalizarii conexiunilor si legaturilor transfrontaliere dificile, care altfel nu ar fi probabil construite. Costul implementarii primei faze de finantare a retelei centrale pentru perioada 2014–2020 este estimat la 250 de miliarde euro, reteaua centrala urmand sa fie finalizata pana in 2030.

 

 Cifrele noii retele

 

Reteaua centrala va conecta:

 

–  94 de porturi europene principale cu legaturi feroviare si rutiere;

 

–  38 de aeroporturi principale cu legaturi feroviare cu orase mari;

 

–  15 000 de km de linii de cale ferata modernizate pentru circulatia de mare viteza;

 

–  35 de proiecte transfrontaliere pentru reducerea blocajelor.

 

Se preconizeaza ca  pana in 2050 transportul de marfa va creste cu 80%, iar transportul de calatori cu peste 50%. Pentru implementarea retelei centrale vor fi utilizate noua coridoare. Fiecare dintre acestea trebuie sa includa trei moduri de transport, trei state membre si doua sectiuni transfrontaliere.

 

Dintre cele noua coridoare din cadrul retelei centrale, sapte au o reala dimensiune est-vest: coridorul marea Baltica-Marea Adriatica, coridorul Marea Nordului-Marea Baltica, coridorul mediteranean, coridorul Orient/Est mediteranean, coridorul Atlantic, coridorul Marea Nordului-Marea Mediterana si coridorul Rin-Dunare. In practica, putem observa acum ca, in viitor, coridoarele cu conexiuni multimodale se vor intinde de la est la vest si din regiunile periferice, din punct de vedere geografic, spre centrul UE.

 

Actuala infrastructura a Romaniei

 

* Reteaua de sosele masoara 84.185 km, dar numai 27.665 km sunt drumuri modernizate.

 

* Romania detine 6.263 km de drumuri europene, 550 km de autostrazi, 255 km de drum cu trei benzi de circulatie si 1.552 km de drum cu patru benzi.

 

* Tara noastra are 10.788 km de cale ferata, adica 4,53 km de cale ferata la suta de km patrati, comparativ cu Germania, unde exista 11,73 km de cale ferata/100kmp. Viteza medie pe calea ferata la trenurile de calatori a scazut de la 86 de km pe ora in 1998, la 46 de kilometri/ora in prezent, iar la trenurile de marfa viteza medie a ajuns la doar 23 de kilometri/ora.

 

*In privinta cailor navigabile, Romania se situeaza pe locul 12 in Europa, cu 1.731 km, in schimb Romania detine cea mai mare cota din bazinul Dunarii, aproape 30%.

 

* Dunarea permite accesul navelor maritime de pana la 25.000 tdw (descarcate partial) in porturile Sulina, Tulcea, Galati şi Braila, iar de la Braila in amonte mai avem inca 29 de porturi pentru navigatie interioara.

 

* Navele maritime pot fi operate in porturile maritime Constanta, Mangalia, Midia, iar navele maritime cu o capacitate de maxim 12.500 tdw pot fi operate si in porturile fluvio-maritime Braila, Galati, Tulcea si Sulina.

 

Da mai departe:


Comenteaza:

Continutul site-ului agentiadeinformatii.ro este protejat potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Folosirea continutului fara aprobarea scrisa a proprietarului acestui site se pedepseste conform dispozitiilor legale in vigoare.

Copyright © 2017 · Agentia de informatii · Toate drepturile rezervate