Home » Economie, Important » Orange România, cel mai reclamat operator de comunicații

Orange România, cel mai reclamat operator de comunicații

 

ancomDatele furnizate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM)  ANCOM centralizate pentru anul 2013 arată că cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de S.C. Orange Romania S.A. (17%), S.C. Romtelecom S.A. (16%), S.C. RCS&RDS S.A. (14%), S.C. Vodafone Romania S.A. (12%) şi S.C. Cosmote RMT S.A. (12%). Așa cum se arată într-un comunicat de presă al ANCOM, în  2013 Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a primit 1.155 de plângeri de la utilizatorii de comunicaţii electronice. Aproape jumătate dintre reclamaţii au sesizat aspecte privind derularea contractelor încheiate în scris sau la distanţă cu operatorii, iar ele mai numeroase plângeri primite se referă la serviciile de telefonie mobilă 37% din totalul reclamaţiilor.

 

Modalitatea de încheiere a contractelor la distanţă (prin telefon, e-mail, fax, aplicaţie online etc.) este o problemă reclamată tot mai des la ANCOM, sesizările primite de Autoritate în anul 2013 cu privire la acest subiect fiind de trei ori mai numeroase decât cele primite în anul 2012. Cele mai multe astfel de reclamaţii referitoare la încheierea contractelor la distanţă privesc comunicaţiile mobile (telefonie mobilă şi internet mobil). De exemplu, mai multe reclamaţii ale utilizatorilor au menţionat refuzul unui furnizor de a rezilia fără penalităţi de reziliere anticipată contractul de date mobile pentru care şi-au exprimat acordul telefonic, în cadrul unei campanii promoţionale a furnizorului prin care acesta oferea gratuit un stick de internet mobil. Dat fiind că nici în cadrul convorbirii telefonice şi nici ulterior, în scris, furnizorul nu le-a comunicat utilizatorilor faptul că pot denunţa unilateral contractul în termen de 14 zile lucrătoare, ANCOM a soluţionat favorabil cererea reclamanţilor şi a dispus amendarea furnizorului. Alte probleme semnalate de utilizatori în anul 2013 se referă la neînţelegeri privind modalitatea de facturare a serviciilor (14%), probleme legate de portarea numerelor (8%), probleme tehnice apărute la furnizarea serviciilor (7%), precum şi cazuri în care calitatea serviciilor era sub aşteptările abonaţilor (7%).

 

ANCOM poate interveni în situaţiile în care furnizorii (de servicii de telefonie, internet, televiziune) încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informaţii în contract sau nu respectă legislaţia specifică din domeniul comunicaţiilor electronice. Mai multe detalii despre contractele încheiate la distanţă sunt disponibile la secţiunea dedicată utilizatorilor din pagina de internet ANCOM: www.ancom.org.ro/Utilizatori/InfoCentru/ Contractul pe înţelesul tău. Utilizatorii au la dispoziţie mai multe mijloace pentru a reclama problemele legate de furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice, detaliate pe pagina de internet ANCOM. 

 

Da mai departe:


Comenteaza:

Continutul site-ului agentiadeinformatii.ro este protejat potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Folosirea continutului fara aprobarea scrisa a proprietarului acestui site se pedepseste conform dispozitiilor legale in vigoare.

Copyright © 2017 · Agentia de informatii · Toate drepturile rezervate