Home » Important, Regional » Tulcea vrea, dar APDM Galaţi nu poate fi desfiinţată, afirmă Ramona Mănescu

Tulcea vrea, dar APDM Galaţi nu poate fi desfiinţată, afirmă Ramona Mănescu

Tulcea_resizeDupă ce încă de anul trecut, conducerea Consiliului JudeţeanTulcea şi a Primăriei municipiului Tulcea și-au exprimat în repetate rânduri dorința de a prelua portul Tulcea din administrarea APDM Galaţi pentru a reabilita faleza, având chiar unele promisiuni în acest sens de la unii ministeriabili, iată că fostul ministru al Transporturilor, Ramona Mănescu, le-a tăiat elanul. Aceasta a declarat că desfiinţarea Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi, care are patrimoniu în trei judeţe, ar duce la returnarea către Comisia Europeană a finanţărilor europene de care a beneficiat această instituţie.

Prezentă, zilele trecute,  la Tulcea în calitate de candidat PNL pentru un nou mandat de europarlamentar, Ramona Mănescu a declarat că APDM Galaţi derulează un proiect prin intermediul căruia doar Tulcea beneficiază de peste 16 milioane de lei şi că sunt pregătite alte proiecte în valoare totală de 25 de milioane de euro. ”APDM Galaţi a derulat proiecte cu finanţare europeană şi are proiecte în derulare. Comisia mă obligă ca cinci ani să nu schimb beneficiarul sau destinaţia, pentru că dau toţi banii înapoi. Lucrurile trebuie gândite foarte bine, fiindcă pe termen lung va trebui să dăm socoteală de ce facem nişte greşeli pe care puteam să le evităm”, a declarat fostul ministru al Transporturilor, care a mai precizat că a refuzat să aprobe descentralizarea porturilor dunărene, în contextul în care nu a existat un studiu de impact real al acestei posibilităţi, iar majoritatea porturilor din România este susţinută doar de activitatea a câtorva porturi profitabile.

”Portul din Tulcea este susţinut de cel din Galaţi. Dacă dăm un port neprofitabil unei administraţii locale care are şi un grad de îndatorare foarte mare, este posibil ca administraţiile să mărească taxele cetăţenilor ca să poată susţine funcţionarea porturilor. Marea majoritate a consiliilor care ar fi trebuit să primească porturi aveau un grad de îndatorare foarte de mare”, a mai spus Ramona Mănescu. Demersurile administrației tulcene cu privire la preluare administrației portului tulcean sunt susținute şi de operatorii portuari din judeţul Tulcea care au mari nemulţumiri referitoare la  tarifele practicate de APDM Galaţi.

Portul Galaţi a înregistrat, în anul 2012, un trafic de 1.725 de nave, cu un volum total de 3.989.000 tone, prin Portul Tulcea au trecut 2.220 de nave cu un gabarit total de 1.247.000 tone, iar prin Portul Brăila a fost tranzitat de 1.525 de nave  cu un volum total de 2.172.000 tone.

Da mai departe:


Comenteaza:

Continutul site-ului agentiadeinformatii.ro este protejat potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Folosirea continutului fara aprobarea scrisa a proprietarului acestui site se pedepseste conform dispozitiilor legale in vigoare.

Copyright © 2017 · Agentia de informatii · Toate drepturile rezervate