Mulți dintre voi s-ar putea întreba cum de OMV, compania austriacă care a preluat PETROM în 2004, are puterea de a face tot ce dorește în România, când și cu cine dorește. Putem spune, fără să greșim, că OMV se simte ca acasă în România, ba chiar mai bine decât acasă în Austria!
De la privatizarea dezavantajoasă a PETROM din 2004 și până în prezent, OMV a beneficiat de un tratament preferențial din partea statului român, un tratament de care nicio companie cu capital românesc nu poate beneficia. Faptele evidențiază faptul că OMV își impune propriile reguli (bazate pe un cadru legislativ sugerat decidenților, care au plătit un preț insignifiant pentru a fi „încoronați”), iar acest lucru este demonstrat în mod repetat.
Recent, OMV a intentat un proces României la Tribunalul Internațional de Arbitraj de la Paris, cerând atât despăgubiri pentru datoriile istorice de mediu neachitate de stat (în valoare de 231 de milioane de lei), cât și contestând modul în care legea offshore permite companiei să utilizeze gazele (românești) extrase din Marea Neagră. Avaritia și disprețul manifestate de această companie față de țara în care obține profituri semnificative au ajuns la punctul în care au anunțat intenția de a începe exploatarea gazelor din Marea Neagră, chiar din Palatul Victoria, în parteneriat cu „partenerul” PETROM (adică statul român), care va suporta în mare parte costurile acestor operațiuni.
Șansele noastre de a câștiga procesul împotriva OMV sunt extrem de mici, dacă nu chiar inexistente. De ce? Pentru că nu avem pe cine să ne reprezinte. Ministerul Finanțelor a pierdut în mod constant procese, iar acumularea acestora nu pare să aibă sfârșit. Oare de ce? Marcel Boloș, actualul ministru al Finanțelor, nu pare dispus să-și asume și să înțeleagă oportunitatea pe care o are ca demnitar de a lupta pentru interesele României chiar și în fața Tribunalului Internațional de Arbitraj de la Paris!
Mai mult, întâlnirile impuse de OMV atât cu Iohannis, cât și cu Marcel Ciolacu, au avut un scop care depășește interesele comerciale. Ele au avut scopul de a transmite un mesaj puternic în întreaga societate românească, în special către instituțiile din România.