Informații

În România cunoști doar ora plecării cu trenul.

Trenurile circulă precum căruțele și AFER cumpără trenuri cu hidrogen. Trenul Interregio 1751, care a plecat duminică din gara București  Nord în jurul orei 11,00 și trebuia să ajungă la Burdujeni la ora 17,00 a rămas blocat în plin câmp între Adjud și Sascut, după o defecțiune la locomotivă, iar câteva zeci de pasageri au preferat să plece pe câmp, spre drumul național, pentru a căuta o alternativă de a ajunge la destinație.

În tren se aflau circa 400 de călători, iar o parte dintre aceștia au decis să coboare din trenul care stătea în câmp și să meargă la marginea E85, pentru a lua o ocazie, sau să plece acasă cu mașinile prietenilor, care au fost chemați prin intermediul telefonului mobil pentru a-i prelua.

Între timp AFER cumpără trenuri cu hidrogen

Doua companii s-au asociat și au depus o ofertă în cadrul licitației privind achiziția primelor trenuri pe hidrogen din România. Licitația este organizată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Anunțul a fost făcut pe Facebook de Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.

„Societatea care a depus documentația este Asocierea formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider – firmă franțuzească) și Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat). Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, iar durata contractului va fi de 213 luni”, a explicat Scrioșteanu.

Proiectul pilot, implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 trenuri cu 160 de locuri și a unor servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung, potrivit Mediafax

Aceste trenuri vor deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și din județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Trenurile vor ajunge până în județele Olt și Dolj, a mai anunțat secretarul de stat.

Finanțarea proiectului de investiții se realizează prin Programul Național de Redresare și Reziliență PNRR și de la bugetul de stat. Din această schemă reiese că banii din PNRR nu rămân ân România ci în mare parte se întorc către Occidentul jefuitor.

Back to top button